2015. október 3., szombat

Blogger Identity Tag

Hello népek! 
Itt az október, és itt egy újabb tag, amit a Kis Könyves Bloggerekkel virtuálisan karöltve kitöltöttem. Ezt a tag-et máshol nem fogjátok megtalálni, ugyanis a kérdéseket mi állítottuk össze, és egy kicsit (tényleg csak egy kicsit) személyesebbre vettük a figurát, így ez a tag inkább magát a blogot veszi célba és nem a könyveket. 
Íme tehát a Blogger Identity Booktag:

1. Mikor és miért kezdtél el blogolni?


Huh, hát még nagyon régen. Olyan 14 éves körül lehettem (már hat éve, te atyaságos úristen *elmegy sírni, hogy milyen öreg vén szatyor lett*) és történeteket írtam. Szám szerint hármat, ebből egy fanfiction. Az internet mély bugyraiban még valahol megtalálhatók, de ha valaki megkérdezi, úgyis letagadom. xD 
És hogy miért? Nos, már akkor is rengeteget olvastam, ami meglódította a fantáziámat... szerintem minden második tizenévesnek van ilyen nagy önkifejezős korszaka. Egyesek aztán abba se hagyják az önkifejezést. Elvégre én is itt vagyok, bár most már merőben más formátumban.

2. Van/volt már több blogod is? Ha igen, azok milyen témájúak?


Lásd, első kérdés.

3. Miért pont könyves blogot írsz?


Mert szeretem a könyveket? Hogy egészen őszinte legyek, hiányzott a blogolás, miután egy hosszabb időre abbahagytam. Ezzel párhuzamosan feltűnt, hogy kilométer hosszú értékeléseket írok molyon a könyvekhez, így jött az ötlet, hogy miért is ne csinálhatnám ugyanezt egy kicsit szervezettebben egy blogos platformon. Íme az eredmény.

4. Honnan jött a blogod nevének ötlete?


Nos, ehhez tudni kell, hogy rémes vagyok címadásban. Bárminek nevet kell találni, én sikítófrászt kapok. Ha gyerekem lesz, majd az apja fog nevek után kajtatni, én meg csak akadékoskodni fogok, az hót ziher. Tehát, mint azt az URL cím is mutatja, Könyvessarok néven indult a dolog, de elég hamar meggondoltam magam, miután leesett a húszfilléres, hogy ennél kevésbé eredetibb címet nehéz lett volna találni. Aztán valahol megláttam ezt a mondatot, hogy "Neverland is in your Heart", ami annyit tesz: "Sohaország a szívedben lakozik". Mindig imádtam a meséket, különösen a Pán Pétert, és ez a mondat nagyon szíven talált. Így ezt írtam a fejlécbe, és azóta ezen a néven fut a blog.

5. Álnéven vagy saját neveden blogolsz? Ha álnéven, miért éppen ezt a nevet választottad?


Álnéven. Ritkán jegyeznek be kis hazánkban anyakönyvekbe RavenS nevű lurkókat. Bár a mai világban már... *drámai sóhaj*. Amúgy nincs olyan hű de nagy megfontolás mögötte, könnyen lehet, hogy ma már más nevet választanék - sőt, elég valószínű - de ha már így vagyok mindenhova felregisztrálva, nincs túl sok értelme változtatgatni. A Raven az Mystique, az egyik kedvenc X-Men karakterem emberi neve, az S a végén pedig a Shadow rövidítése, ami Árnyék Zoéra utal a Percy Jackson sorozatból. Volt egy masszív girl-crushom a karakteren néhány éve. Ja, azóta meg leesett, hogy hangzik a Raven Shadow név, szóval inkább csináltam belőle RavenS-t. Mégse lehettem Mrs. Solo. 

6. Milyen szempontokat veszel figyelembe egy bejegyzés megírása során?


Általában három fő ponton megyek végig: világfelépítés/helyszín/tér és idő (épp amelyik az adott könyvre vonatkoztatható), karakterek és cselekmény. Nem feltétlenül ebben a sorrendben. Persze, előfordul, hogy eltérek ettől, ez főleg olyankor fordul elő, ha egy könyv nagyon erős benyomást tett rám, és tele vagyok érzelemmel, amit feltétlen ki kell adnom magamból (ami általában annyit jelent, hogy vagy fangirling megy, vagy pszichopata módba kapcsolok). Ez a három pont inkább csak saját magamnak emlékeztető, hogy nehogy kifelejtsek valamit.
Illetve az értékelések legvégén mindig szerepel egy pontszám (1-5), illetve a kedvenc karakter(ek) és a kedvenc jelenet.

7. Mi alapján keresel képeket a bejegyzéseidhez?


Értelemszerűen az adott könyv alapján. Elég jó kis képgyűjteményem van a gépemen, de ha itt a mappákban nem találok valamit, akkor általában szétnézek a szerző hivatalos oldalán, deviantarton a fanartok között, illetve weheartit-on. Valahol mindig találok valamit. Egyébként csak újabban adok képeket a bejegyzésekhez, régebben nem volt szokásom.

8. Mi a véleményed a nyereményjátékokról?


Nagyon királyak, csak én valahogy sosem nyerek. De tényleg. Egyszer nem jött még össze.
Én magam pedig még sose tartottam ilyesmit.

9. Szoktál recenziós könyveket olvasni?


Eddig nem volt rá példa, de az utóbbi hónapokban felkerestek páran, úgyhogy gondolom, ez azt jelenti, hogy most szokok (ez vajon egy létező szó?). Mindenesetre próbálok egyensúlyt tartani és csak annyit vállalni, amennyit elbírok.

10. Hogy reagálnak az emberek, ha elmondod nekik, hogy könyves blogger vagy?


Sehogy, mert nem szoktam elmondani. :D Régen hétpecsétes titok volt, főleg azért, mert senki olyat nem akartam, hogy elolvassa a történeteimet, akiket amúgy is ismerek. Most már egy kicsit lazább vagyok ezt illetően; a családom és a barátaim tudják, de még így se hirdetem úton-útfélen. Pl. azért nincs facebook oldala a blognak, mert ha csinálok egy oldalt, akkor azt nem tudom függetlenné tenni a profilomtól. Szóval nem igazán szoktak sehogy reagálni, mert akiknek elmondom, azok már jó eséllyel tudják, hogy gyógyíthatatlan könyvmoly és nerd vagyok, így abszolút nincsenek meglepve.

Nos, remélem, tetszett és érdekes volt, én mindenesetre élveztem a kitöltését, főleg azokat, amik a kezdeteket vették célba, mert manapság már nemigen jut eszembe, miket csináltam régebben, és néha jó nosztaligázni. :)

Az alábbi linkekre kattintva megnézhetitek, mit válaszoltak a többiek. Barangoljatok kedvetekre! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Limk Related Widget