2017. február 4., szombat

Orgyilkosok és színezők

Kiadó: Fumax
Oldalszám: 96

Tele szemkápráztató rajzokkal az Assassin’s Creed játékokból! Ez a gyönyörű színezőkönyv olyan ikonikus jelenetek tartalmaz, mint amikor Ezio Leonardo da Vinci repülő szerkezetében cikázik Velence egén, Connor száguld a függetlenségi háború csatamezein, vagy Altaïr bizalomugrása egy várfalról. A kötet rengeteg mintát, képet és ábrát vonultat fel a történelemből, amelyek csak arra várnak, hogy az olvasó megtöltse őket színekkel és élettel.


Bevallom őszintén, amióta a felnőtt színezők megjelentek a színen, azóta azon agyalok, hogy bizony nekem is be kéne szereznem egyet, és elszínezgetni, amikor felforr az agyvizem, hátha zenebb leszek tőle legalább egy katicabokányival, és nem kezdek el üvölteni a Keats honlappal (itteni Neptun, és legalább olyan jó a humora). Ezúttal ugyanis teljesen meg tudtam érteni a hype-ot, ami a színezők körül zajlott. Kicsit talán átestek a ló másik oldalára, de én úgy vagyok vele, hogy ha már az ember le akar lazulni, inkább ez, mint a heroin. Ugyanis nekem a színezés, és úgy általában a rajzolás erről szól: ameddig a vonalakra koncentrálok, addig eltűnik a világ, és néha bizony nagyon szüksége van erre az ember lányának. Ha bővebben érdekelnek a színezők pozitív hatásai, Cersei egy cikk keretében megemlékezett róla.

Szóval elég biztos voltam benne, hogy előbb-utóbb a kezembe akad egy ilyen kis könyvecske, csak épp arra nem számítottam, hogy ez lesz az. A Kreatív hét, amit a Prológuson tartunk éppen most - katt ide a részletekért, illetve a szuper nyereményjátékért - pont kapóra jött, ugyanis így nem tudtam tovább halogatni a dolgot. Tudjátok, milyen vagyok. (Hacsak nem most jártok itt először. Ez esetben: halihó, itt a halogatás koronázatlan királynője klimpírozik.)
akadnak benne londoni jelenetek, így úgy döntöttem megsétáltatom az új drágaszágot a Trafalgar téren.
Háttérben a National Gallery épülete látható.

És hogy miért nem számítottam pont erre a színezőre? Töredelmesen bevallom, halvány lila ibolyám sincs az Assassin's Creed világáról. Jó, ez így nem teljesen igaz, de határozottan a laikusak táborába tartozom. A filmhez még nem volt szerencsém, a játékkal sose játszottam (megrekedtem a Sims szintjén, igen sajnálatos módon, és momentán nincs időm művelődni), a könyveket pedig eddig csak nézegettem, megállapítva, hogy igen badass borítójuk van. Hogy honnan dereng mégis némi balladai homály? DeviantArtról! Megszállottan imádom a képi világát az Assassin's Creednek, hiszen egyszerűen gyönyörű! És amit néhány művész kreál... egészen csodálatosak. Komolyan, csak menjetek fel az oldalra és üssétek be a keresőbe. Egészen elképesztő!

Először átpörgetve a színezőt egy kicsit azért megszeppentem. Ha rajzolok, szénnel vagy grafittal dolgozok, nem színessel, eltekintve néhány meddő kísérlettől. Rég volt bármi más a kezemben, mint sok b-s ceruza/ puha szén. Ez a színező pedig gyönyörűségesen meg volt rajzolva. Mármint... tessék ránézni ezekre a részletes lineartokra:

Viszonylag sok az emberábrázolás és a mozgalmas jelenetek, de bőven találunk városlátképet, és fegyvereket is. Nagyon szépen össze lettek válogatva a képek, hogy mindenki találjon valami számára érdekeset. Én mindenesetre elsősorban azoknak ajánlanám, akik szeretnek embert és/vagy városrészletet színezni, és nem bánják az extrém részletességet. A grafikák rendkívül igényesek, és ennél fogva kidolgozottak is, ami mindenképpen több munkát ró a vállalkozó színezőre. Én ezt kifejezetten élveztem, szeretem a kihívásokat, de nem haladtam kifejezetten rohamtempóban. Két hétig majdnem minden nap leültem színezni egy-két órát (sorozatok illetve hangoskönyvek társaságában), és két kép lett kész.

A végén még színes képeket is kapunk remek minőségben, hogy például az olyan avatatlan személyek mint jómagam, képben legyenek a színvilággal, ha esetleg úgy döntenének, hogy mégse barbie rózsaszínre pingálják drága assassinjaink gatyáját. (Amivel egyébként semmi gond, kinek mi :D) Én speciel az az utánanézős típus vagyok, és már nyakig jártam a google útvesztőjében, amikor feltűnt ez az apró részlet.

első áldozatom
A papír remek minőségű, és kellően vastag is. Csak színesceruzával voltam felszerelkezve, így nem tudom, más médiumra hogy reagálna - például vízfestékkel is ilyen jól bírná-e a gyűrődést (haha... jó, befejeztem) -, de így egy szavam se lehet. Nem ütött át, nem lyukadt ki, pedig mint láthatjátok a fenti képen, nem kíméltem a papírt. Szerettem 4-5-6 árnyalatot is egymásra halmozni, játszani az árnyékokkal és az átmenetekkel.

Egyetlen problémát talán a ragasztás okozta: igencsak hamar elengedett. Nyilván én is meglapogattam szegény gerincét a színezőnek, de az a helyzet, ha az ember normálisan akar dolgozni rajta - különösen igaz ez a dupla oldalas képekre - akkor bizony muszáj kilapítani szegény párát. 
Második próbálkozás. Szexi frizbisünket el is neveztem Benőnek, ha már ennyit bámultam azt a tökéletes arcélét.
Mint látjátok, azért egész jól sikerült megbarátkoznom a színek használatával. Kicsit talán át is estem a ló túloldalára, de nagyon élveztem szórakozni vele. Eddig ez a legjobb módja annak, hogy normálisan haladjak a sorozataimmal: megfelelően lefoglalja a kezemet, és a figyelmem egy kis részét, így könnyedén csúszik a sorozatmaraton is, ami amúgy nem jellemző rám. Nem bírok túl sokáig a fenekemen maradni.

A héten még egy time lapse videó is fel fog kerülni újdonsült Youtube csatornánkra a Prológusnál, szóval ha érdekel maga a munkafolyamat felgyorsítva, mindenképp ajánlom, hogy csekkold le, és iratkozz fel, ha esetleg a jövőben is szeretnél ilyen és ehhez hasonló fun videókat látni tőlünk! (Linkért katt ide!)

Összességében, én nagyon jól szórakoztam, és fogok szórakozni a jövőben is ezzel a könyvecskével, és most már hivatalosan is várólistás nálam az első Assassin's Creed regény! A játékkal is szívesen megpróbálkoznék majd hosszútávon, de talán nem diplomázó évben. Amilyen az én szerencsém, még ráfüggök. Ha esetleg van igény rá, szívesen posztolok majd képeket a haladásomról. :)

A könyvet nagyon szépen köszönöm a Fumax kiadónak!

Értékelés: 4,5/5 (csak a ragasztás miatt, minden más gyönyörű benne!)
Kedvenc jelenet: erre majd még visszatérünk, ha kivégeztem a kötetet ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Limk Related Widget