2015. augusztus 1., szombat

Féléves könyves kiakadás booktag

Hello népek!

Újabb booktag-et hoztam nektek, amire Abstractelf volt olyan kedves, és kihívott, amit ezúton is köszönök neki.

Eltelt több mint a fele 2015-nek, amibe egyszerűen rémisztő belegondolni, tekintve, hogy még most is hajlamos vagyok 2014-gyel keltezni az ügyes-bajos papírkáimat. Csak nekem van az az érzésem, hogy valami gonosz manó hisztirohamot kapott és alaposan képen törölte az idő kerekét?

Na de, lényeg a lényeg, hogy ez a booktag a 2015-ös olvasásaimat veszi számba, amiből eddig 54 volt, legalábbis a Goodreads aszondja. Ennek alapján egész optimista vagyok, hogy az éves száz olvasás nem csak egy távoli álom, és idén összehozom.

1. A legjobb 2015-ös olvasmányod
Most szórakozol, ugye? Tőlem ilyet kérdezni? Azt se tudom eldönteni, melyik a kedvenc zoknim (a supermanes és a batmanes holtversenyben vannak). Na jó, gondolkodjunk...
...
...
...
Választhatok hármat?
...
...
...
Oké, kisakkoztam egyet, de NAGYON nehéz volt a döntés!
Tádááám! A Leányrablás Budapesten teljesen elvarázsolt. Izgalmas történelmi krimi, remek karakterekkel és elképesztően korhű leírásokkal, amiktől az ember könnyedén a milleniumot ünneplő Budapesten érezheti magát. Értékelés itt.

2. Legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál
Itt is vacilláltam egy kicsit két könyv között, de végül Dan Wells: Fragments - Töredékek c. regényére esett a választásom, ami egyébként az előző kérdésnél is jó esélyekkel indult. Nagyon imádtam a Részlegesek folytatását, és alig várom, hogy beszerezzem a harmadik részt. Itt bővebben kifejtem, hogy miért.

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél
Épp tegnap este botlottam bele goodreads-en, ebbe a felettébb érdekesnek tűnő könyvbe Scott Hawkinstól, amit azonnal fel is pakoltam a már így is igen terjedelmes várólistámra. Elég friss megjelenésnek mondható, hiszen júniusban jött ki, de az hírlik róla, hogy rettentő fura. Kíváncsi lettem. Angolul tudóknak, itt megtalálható a könyv adatlapja.

4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Legeslegjobban Ilona Andrewséktól vártam a Burn for Me folytatását, aminek White Hot a címe, de sajnos nemrég érkezett a hír, hogy a megjelenés átcsúszik 2016-ra. :( Ennek a hírnek hallatán azonnal jött a késztetés, hogy megegyem a súlyomat csokiban, annyira elszöntyömpölödtem (igen, ez egy szó!). 
De azért így akadnak várós megjelenések az évre. Példának okáért a Napernyő Protektorátus következő része, a Heartless magyar kiadása, amire már rettentően fáj a fogam! Hiányoznak Alexiáék! Ha minden jól megy, elvileg ősszel érkezik!

5. Legnagyobb csalódás

Olyan iszonyat nagy csalódásom, szerencsére, még nem volt ebben az évben. Természetesen akadtak könyvek, amik kevésbé vagy egyáltalán nem tetszettek, de semmi olyan nagy kiborulás, mint amit Janvier és Ash könyvénél produkáltam tavaly. Ha nagyon választanom kell, akkor azt mondanám, hogy a Tíz apró lélegzettől határozottan többet vártam.

6. Legnagyobb meglepetés
Egyértelműen a Burn for Me! Mármint... nézzetek már rá erre a címre. Meg a borítóra. Meg a fülszövegre. Rettegtem kézbe venni. De imádtam! Annyira, hogy már görbül is lefelé a szám széle, ha eszembe jut, milyen iszonytatóan sokat kell várni a következő részig! Értékelés itt.

7. Kedvenc új szerző (debütáló, vagy számodra új)

Nagyon nehézkesen avatok kedvenc szerzőket, és egy könyv után meg aztán igazán nem szokásom. Azt vettem észre, hogy idén viszonylag kevés olyan könyvet olvastam, aminek egyáltalán nem ismertem a szerzőjét, és még kevesebb nyűgözött le. Ha nagyon választani kell, akkor Kevin Hearne-re mutogatnék ujjal, akinek a könyvére csak idén tudtam sort keríteni. A Vasdruida krónikák igencsak terjedelmes sorozattá nőtte ki magát az évek során, ami alatt szemeztem az első részével, tehát csak számomra új szerző, de a kezdetleges döcögős viszony után most már őszintén mondhatom, hogy szívesen fogom kézbe venni a könyveit a jövőben is. Értékelés itt.

8. Legújabb könyves szerelem

A könyves szerelmekkel is úgy vagyok, hogy nagyon ritka az, amikor tényleg beleesek egy karakterbe. Általában azt szoktam megállapítani, hogy "te jó ég, mennyire összeillenek!", meg hogy "istenkém, de jó lenne, ha végre boldogok lennének", vagy esetleg "hát ezektől kifekszem, zseniálisak együtt!". Nem túl gyakori az, hogy én magam is belebolondulok egy-egy karakterbe, és ilyenkor is általában több könyv eredménye a dolog. Azért Samm-be sikerült belezúgnom elég rendesen, így megint Dan Wells: Részlegesek trilógiáját hoznám fel, azon belül is a Töredékeket.

9. Legújabb kedvenc karakter
Na, ebből viszont annyi van... uhh, te jó ég. Megint tarthatok házi vetélkedőt.
*tíz perc múlva magában motyogva előmászik a bunkeréből*
"Majd visszakapod, ha megtanulsz szépen bánni vele!" forrás

Ziri a Vér és csillagfény napjaiból! Az egész könyvet nagyon imádtam, de Zirit különösen, bár szegénynek semmi esélye Karounál. És amit Taylor művelt vele... írónő, drága, bajban leszünk, ha tovább kínozod itt nekem szerencsétlen karaktereket! Értékelés itt.

10. Egy könyv, amin sírtál

Sírni nem sírtam, de egy ponton zümzümös lett a szemem egy egészen picit és fel kellett tennem a napszemüveget (merthogy a strandon olvastam). Persze, már a borító is könnyfakasztóan gyönyörűre sikeredett!

11. Egy könyv, ami boldoggá tett
Ez egy rettentő aranyos könyv, és engem nagyon jókor kapott el. Amikor mindenből eleged van, és csak ki akarsz kapcsolódni, ez tökéletes választás.

12. Kedvenc filmes adaptáció, amit az idén láttál

Újranézés, de más nem jut eszembe, ami megfogott volna. Sort kerítettem az If I Stay filmre is, de azzal kapcsolatban még mindig nem tudom, hogy érzek. A Felhőatlasz viszont számomra örök. Kicsit talán úgy, mint a Gyűrűk Ura.

13. Kedvenc értékelés, amit az idén írtál

Hmm. Ezen még sosem gondolkodtam. Nem igazán az én feladatomnak érzem azt, hogy kedvencet avassak a saját értékeléseim közül. Mindet szerettem írni, még azokat is, amikkel rendesen megszenvedtem, mert végül mégiscsak sikerült a tőlem telhető legtöbbet kihozni az adott bejegyzésből, és végülis ez lenne a cél. Úgyhogy rátok hagyom a választást. :) Van kedvencetek?

14. A legszebb könyv, amire idén szert tettél
Bár még nem kerítettem rá sort, a Könyvhéten sikerült beszereznem Pék Zoltán regényét, aminek a borítójába teljesen bele vagyok szerelmesedve. Remélem belülről is legalább ennyire fog tetszeni!

15. Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?
Ezeket nagyon szeretném, de tudjátok, hogy van a mondás: ember tervez...
Majd meglátjuk, hogy alakul.

16. Kiket jelölsz?

Íme a kiválasztottak: :D Vickyduracell és AniTiger
De viheti bárki, aki kedvet érez a kitöltéséhez. :)

Abstractelf, köszi a kihívást!
Üdv,


2 megjegyzés:

  1. Fragments nekem is óriás kedvenc volt, és Samm ott bizonyított nekem is. A Magoniára pedig hivatalosan is kíváncsi vagyok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Magoniát már csak a világfelépítés miatt is érdemes elolvasni. Imádom az égen úszó hajók ötletét!

      Törlés

Limk Related Widget