2017. november 14., kedd

Töprengeni való a wc-re

Hello népek!


Ezúttal egy kissé rendhagyó bejegyzéssel jelentkezem. Tudjátok, mint Mátyás királynál az okos leány, csak ez itten könyvértékelés is, meg nem is. Nem másról van szó, mint egy újonnan megjelent verses kötetről, méghozzá magyar író tollából. Igen ám, csak ezt a kiadást ugyan nem fogjátok egyetlen könyvesboltban sem megtalálni, cseppet szokatlan formátuma miatt. Ugyanis ezeket a versbe szedett szösszeneteket wc papírra találták nyomtatni.

Nem. Nem vicc. Tényleg.

Amikor megláttuk facebookon a hirdetést, hogy gazdára vár néhány gurigányi vers, nos, először kigúvadt a szemünk, aztán meg azonnal rávágtuk, hogy yes, please, mert ugyan nézzük már meg magunknak ezt a jelenséget közelebbről. Arthurt B. Dumpling, az értelmi szerző nagyon lelkesen válaszolt megkeresésünkre, így hamarosan úton is voltak a csinosan becsomagolt, dekoratív - és igen szuggesztív - logóval ellátott dobozkák. Meggyőződésem, hogy ilyen flancosan budipapírt még be nem csomagoltak.

Az online rendeléseket általában anyukám irodájának a címére kérem, ugyanis a helyi posta olyan szinten életképtelen, hogy a cipőfűzőmet se bíznám rájuk. Jött is a telefon, anya pedig enyhén meglepetten közölte velem, hogy kaptam valami kocka alakú csomagot. Miután megnyugtattam, hogy nem, nem bomba, hanem wc papír (hogy micsoda???), közölte velem, hogy ő ebbe most belenéz, nem bírja ki.

Csodájára járt a verses budipapírnak az egész iroda, de szerencsére nem használták el, így miután haza lett szállítva, végre én is kibonthattam, és szemrevételezhettem a 21. századnak eme fantasztikus találmányát. Globális felmelegedés ide-oda, ilyet azért nem pipáltak az idealizált 90-es években, az hót ziher. Bevallom, én aztán nem szórakoztam - főként mert nem bírtam a kíváncsiságommal - és azon nyomban letekertem az egészet, hogy elolvashassam.

Nem tudtam pontosan, mit is várjak a belső tartalomtól (nem ATTÓL a belső tartalomtól), főként poénos, játékos kis szösszenetekre számítottam tele szóviccekkel. Félreértés ne essék, az is akadt, de meglepett, hogy bizony voltak több versszakos, kicsit komolyabb hangvételű művek is, társadalomkritikával és érzelmekkel átszőve. Ha még mindig irodalom fakton szenvednék gimiben, tuti megjegyezném, hogy itt-ott megfigyelhető az elégikus hangnem. De ezen már túl vagyunk - vén vagyok, mint az országút - így maradjunk annyiban, hogy kicsit talán meglepő módon a budin se minden móka és kacagás. Bár szerintem tudja ezt mindenki, akinek valaha volt része a calici vírus gyönyörűségében.

Mondhatjuk, kellemes meglepetés ért, mikor kicsit komolyabb tartalmakkal is találkoztam a papíron. Jó, senki ne számítson Babits-féle filozófiai körkirándulásra, de alapvetően akadtak rajta nagyon jó kis versek, amiken elhümmöghettem egy kicsit.

Abszolút favorit komolyabb hangvételű versikém a tekercsről

A tekercs félúton megismétlődik, tehát kétszer láthatjuk viszont az összes verset. Miután nagyon is élveztem ezeket olvasgatni, elviseltem volna, ha ismétlés nélküli tekercs készül, kétszer annyi "alapanyaggal", de így is remek élmény volt. Mindig szerettem a verseket, a játékosabbakat és a komolyabb hangvételűeket egyaránt. A kivitelezés és az ötlet is zseniális, így állíthatom, hogy az ismétlés apróságától eltekintve maradéktalanul elégedett voltam a Nyomós okkal. Nagyon remélem, hogy lesznek még további kötetek (gurigák?), mert azon túl, hogy hatalmas poén, rendkívül ötletes ajándék. Ráadásul sosem árt némi szórakoztatás a legkisebbe. Mondom ezt úgy, mint aki ragadt már be a klotyóra több mint 3 óra hosszára, igazán jól jött volna egy Dumpling budipapír, hogy elüssem az időt.

Másik kedvencem

Ha pedig valami rejtélyes oknál fogva nem feküdne mint ajándék, hát... legalább neked is lesz egy jó  kis fájdalmas szóvicced raktáron. Elég, ha megrántod a vállad és annyit mondasz: sz*r ügy.

Ha megtetszett a dolog, a Nyomós Ok Facebook oldalán, illetve a webshopjukban bővebben is tájékozódhatsz a különböző verziókról, a szállításról, és természetesen az árakról is.

Hogy Dumpling költőurat idézzem: "Nyisd meg lelked záróizmait!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Limk Related Widget