2016. augusztus 26., péntek

Hogyan olvasom book tag

Hello népek!

A nyár utolsó hónapja sem múlhat el book tag nélkül, Zsebi a Maybe I'm a bookworm bloggerinája gondoskodott róla, amikor kihívott engem - a Prológus többi tagjával egyetemben - a Hogyan olvasom tagre, ami pontosan az, aminek hangzik: kérdések az olvasási szokásaimról.

Mi, könyvmolyok fura teremtmények vagyunk, fura szokásokkal megáldva, így ez majdhogynem kimeríthetetlen témának számít. Kezdjünk is bele!

1. Hogyan találsz rá új olvasnivalóra?


Nos, ott van az a csöpp várólistám úgy durván 400+ könyvvel megpakolva, szóval keresni nagyon nem kell. De persze sok külföldi booktubert és bloggert is követek, majdnem mindennap felnézek goodreads-re, ahol különösen szeretem a műfajokra lebontott ajánlásokat, ahol listázzák a héten legtöbbet olvasott és az új megjelenéseket egyaránt, plusz hazai pályán ott a moly.hu, ahol nézelődhetek.

2. Hogyan szeretted meg az olvasást?


Megtanultam felismerni a betűket. Őszintén, szerintem első perctől fogva imádtam. Már nem magát az olvasást, hanem a történeteket. És miután nem minden esetben sikerült valakit megfűznöm, hogy olvasson nekem, egyértelmű volt, hogy amint ment magamtól is a dolog, leültem egyedül egy könyvvel.

3. Hogyan változott meg az ízlésed könyvek terén, ahogy egyre idősebb lettél?


Azt mondanám, hogy nyitottabb lettem. Megtanultam értékelni a klasszikusokat, már nem csak gyermek- és ifjúsági irodalmat olvasok, igazi mindenevő lettem. Volt egy időszakom, amikor nagyon besokalltam a YA könyvektől, akkor kicsit szüneteltem azon a téren, és inkább másféléket olvastam, de manapság már tényleg bármit a kezembe veszek, ami érdekesnek tűnik.

4. Milyen gyakran vásárolsz könyvet?


Gyakrabban, mint kellene. Próbálom limitálni magam, hiszen mégiscsak csóró diák vagyok, de havi 2-3 minimum becsúszik. Kivéve ha épp könyvvásárlási tilalom van (általában Könyvfeszt és Könyvhét előtt).

5. Hogyan lettél Bookblogger?


Vicces sztori, ugyanis abszolút csak a hasamra ütöttem és nagyon sokáig nem is vettem úgymond "komolyan" a dolgot. Nem volt rendszeresség (jó, azzal most is akadnak problémáim), vagy bármiféle koncepció, csak úgy írogattam, amikor rám tört a közléskényszer. Tulajdonképpen maga a blogolás hiányzott, ugyanis ezelőtt más néven történeteket írtam ugyanezen a platformon, és miután azokat befejeztem és abbahagytam az írást, nem tudtam mit kezdeni magammal. Úgyhogy belekezdtem ebbe a blogba, és itt ragadtam.


6. Hogyan reagálsz, ha nem tetszett egy könyv befejezése?


Khmm... rosszul. Ha követitek a blogot, emlékezhettek néhány dühkitörésemre. Általában kiírom magamból, meg elpanaszolom bárkinek, aki hajlandó végighallgatni, aztán puffogok még egy kicsit, és túlteszem magam az ügyön.

7. Milyen gyakran leszel annyira kíváncsi, hogy előrelapozol egy könyvben, hogy megtudd mi fog történni?


Az utolsó pár mondatát szinte mindig elolvasom a könyvnek, de ez kevésbé kíváncsiság, és sokkal inkább egy fura szokás, amit felvettem az évek során. Úgy vagyok vele, hogy az az igazán jó könyv, aminek az utolsó mondataiból nem jövök rá az egész cselekményre. Persze jártam már úgy, hogy elspoilereztem magamnak valami nagy fordulatot, de valahogy nem tudok leszokni róla. És olyan is előfordult, hogy annyira beszippantott a történet, hogy teljesen el is felejtettem belekukkantani a végébe.


8. Kit szeretnél jelölni?


Szeretném jelölni Rileey-t, a Chasing Craziness, illetve Abstractelfet, az Always Love a Wild Book bloggereit. Hölgyek, ha kedvetek/időtök van, nevezettek be ti is egy kör faggatózásra. :)

Ennyi lett volna a Hogyan olvasom book tag, remélem tetszett! Ha kedvetek támadt a kitöltéséhez, vigyétek nyugodtan, vagy válaszoljatok itt, a kommentekben: Ti hogyan olvastok?

Üdv,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Limk Related Widget