2015. december 31., csütörtök

Évösszegző - kihívások

Pezsgőzős, petárdázós szép jó estét mindenkinek!

2015 könyves mélységeit és magasságait már alaposan kiveséztük az előző posztban, úgyhogy most beszéljünk a kihívásokról! Januárban futótűzként terjedt végig a netes világon a 2015 Reading Challenge, amire én is, mint oly sokan mások, azonnal ráharaptam, illetve emellé társult a szokásos goodreads challenge, amit minden évben megpróbálok teljesíteni, így bizony van miről beszélni.

A 2015 Reading Challenge 50 szempontot vonultatott fel. Ezzel biztos találkoztatok, de emlékeztetőül íme a kép, ami listázza a teljesítendő pontokat, illetve azt, hogy én ebből hányat pipálhattam ki.

Persze, az elején nagy volt a lelkesedésem, és igazából még mindig jó ötletnek tartom az ilyesfajta kihívásokat, mert szélesítik a látókört és kimozdítanak a komfortzónánkból, de rájöttem, hogy ez nem igazán nekem való. Miért? Mert már az elejétől fogva visszafele csináltam. Nem a kihívásra választottam könyvet, hanem az aktuális olvasmányomat raktam be egy kategóriába, és ez egészen a végéig nem változott. Magyarán, továbbra is azt olvastam, ami éppen nekem tetszett, és nem igazán a kihívás szellemében választottam olvasnivalót. A vicces az, hogy pont azokat a kategóriákat sikerült hamar kipipálnom, amikről kezdetben úgy gondoltam, nehéz lesz teljesítenem.

A végeredmény? 41/50, azaz 9 pontot nem sikerült teljesítenem. A monogramos tudtam, hogy nehezen fog menni, de a többiről nem gondoltam, hogy végül nem jön össze. Mindenesetre, ez most így alakul, és annyira azért nem bánom. Majd legközelebb. :)
Ha részletekbe menően érdekel, miket olvastam az egyes pontokra, ajánlom figyelmetekbe a polcomat a moly.hu-n, ahol részletezve vannak az egyes könyvek, amiket a kategóriákhoz rendeltem.
 Vállalom-e jövőre is ezt a fajta kihívást?
Valószínűleg nem.
2016-ban inkább azokat a konkrét könyveket szeretnék sort keríteni, amik momentán érdekelnek, nem pedig szempontok szerint válogatni. A januárt remélhetőleg egy erre (is) vonatkozó poszttal nyitjuk majd!

Ami a goodreadses kihívásomat illeti, ott idén is 100 könyv volt az áhított cél, ebből idén 80-at sikerült összehozni, ez viszont bosszant, mert igazából olyan október tájékán csúsztam meg, addig egész jól ment. Azt reméltem, karácsonykor lesz időm pótolni az elmaradásomat, de nem így alakult, nagyon betett a vizsgaidőszak, meg a rengeteg program. Erről azonban nem teszek le, 2016-ra is kitűzöm ugyanezt a számot.

Nos, ennyi lett volna az én kihívásos összesítőm, remélem, tetszett, és remélem, ti több sikerrel zártátok az évet, mint én, már ami a kihívásokat illeti. Ha mégsem, ne csüggedjetek! Ezek elsősorban arról szólnak, hogy minél többet és minél szélesebb körben olvassunk, és persze, hogy közben jól szórakozzunk, nem pedig magáról a számokról és a teljesítményről. Van, akinél működik az efféle motiváció, van, akinél nem. Ráadásul itt van a küszöbön 2016, és újfent tiszta lappal indulunk!

Sikerekben, könyvekben, élményekben gazdag új évet kívánok!
Üdv,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Limk Related Widget