2015. január 25., vasárnap

The Ultimate Book Tag

Sziasztok!

Eddig nem igazán csináltam book tag-eket, de hát új év, új lendület és különben is megfogadtam, hogy idén megpróbálok több időt és energiát belefektetni a blogba, mert élvezem csinálni és ha már csinálok valamit, akkor csináljam rendesen, nemde? :)

Úgyhogy íme az "Ultimate Book Tag" ami alaposan kivesézi az olvasási szokásaimat:

1. Rosszul szoktál lenni, ha kocsiban olvasol?
Szerencsére nem vagyok az a rosszul levős fajta, úgyhogy nem. Imádok kocsiban/tömegközlekedésen olvasni!

2. Van olyan író, akinek a stílusa egyedi a számodra? Ha igen, miért?
Alapvetően szerintem minden író stílusa egyedi (ha jó, ha rossz), de ha olyasvalakire gondolsz, akinek a művére bárhol bármikor ráismernék, az Karinthy Frigyes, Tóth Árpád és Karen Marie Moning. Eklektikus lenne az ízlésem? Neeeeem, dehogy.

3. Harry Potter vagy inkább Alkonyat? Írj három okot, hogy miért?
Nem kérdés, Harry Potter! Eredetibb, érdekesebb és nem kapok tőle agyérgörcsöt.

4. Van külön táskád a könyveidnek? Ha igen, milyen...
Nincs, viszont majdnem minden táskám legalább akkora, hogy abban egy-két könyv kényelmesen elférjen benne.

5. Meg szoktad szagolni a könyveket?
Naná! Meg simogatni is szoktam őket. Ez tök normális. :D

6. Mit szeretsz jobban, ha van a könyvekben illusztráció, vagy ha nincs?
Miután én is imádok rajzolni és szeretem a művészetet, egyáltalán nincsenek ellenemre az illusztrációk. Ha pedig valamit nem épp úgy képzelek el, ahogy a művész, nem okoz gondot elvonatkoztatni tőle, úgyhogy nincs okom rá, hogy ne szeressem őket.

7. Melyik volt az a könyv, amit amíg olvastad szeretted, de aztán rájöttél, hogy nem valami jó?
Fiatalság, bolondság... az Alkonyat. Nem, nem vagyok rá büszke, de tény és való, hogy ameddig el nem kezdtem gondolkodni, hogy istenigazából mi is történik benne, addig nagyon tetszett.

8. Vannak vicces könyves történeteid gyerekkorodból? Ha igen, megosztanád?
Tulajdonképpen ezt a nagymamám csak nemrég vallotta be nekem, de amikor kisebb voltam, akkor kifejezetten aggódott értem, hogy biztos valami baj van velem, mert ahelyett, hogy kinn játszottam volna, többszáz oldalas könyveket bújtam benn a lakásban, amik még nálam is nagyobbak voltak.

9. Melyik a legvékonyabb könyv a polcodon?
Nem vagyok otthon, tehát nem tudom teljes biztonsággal állítani, de szerintem Janet és Allan Ahlbergtől a Kis kukackönyv. Gyerekkoromban egyáltalán nem szerettem, de pár éve a kezembe került, és el voltam tőle ájulva, hogy milyen aranyos. :D

10. Melyik a legvastagabb könyv a polcodon?
Nos, ugyanezen okokból kifolyólag ebben se lehetek biztos. Két tippem van:
Victor Hugo - A nyomorultak vagy J. R. R. Tolkien - A gyűrűk ura
Mindkettő olyan 1000 oldal környékén van, de nem tudom, melyik a hosszabb.

11. Olyan jól is írsz, ahogyan olvasol? A jövőben el tudod magad képzelni íróként?
Szeretek írni és nem tartom teljesen elképzelhetetlennek, hogy a jövőben valamikor megkísérlem kiadatni valamelyik történetemet (már ha valaha elkészülök velük), de mint főállású író, nem igazán tudom magam elképzelni. Túlságosan is társasági ember vagyok én ahhoz, és ráadásul nem hiszem, hogy sokáig bírnék ülni a fenekemen otthon.

12. Mikor kezdtél el olvasni aktívan magadtól?
Őszintén? Halvány lila ibolyám sincs. Amióta az eszemet tudom, vagy olvastam, vagy nyaggattam valakit, hogy olvasson nekem.

13. Melyik a kedvenc klasszikus könyved?
Na, jó ez nehéz. Nagyon rossz vagyok kedvenc választásban. De ha nagyon muszáj, akkor azt mondanám, hogy Jane Austentól a Büszkeség és balítélet.

14. A suliban az irodalom volt a kedvenced?
Nem, a rajz és műv töri volt a kedvencem, mert imádtam a tanárt, de egyébként az irodalmat is szerettem. Végül abból emelteztem, szóval nyilvánvalóan. :) De valószínűleg sokkal jobban élveztem volna az órákat, ha jobb tanárt kapok.

15. Ha kapnál egy olyan könyvet ajándékba, amit már olvastál és utáltál... mit tennél?
Nos ez attól függ. Ha bele lenne valami írva az elejébe, vagy valaki olyantól kaptam volna, aki nagyon fontos a számomra, akkor megtartanám. Egyébként pedig valószínűleg megpróbálnék túladni rajta, miután ajándékozni csak olyan könyveket szoktam, amiket én is jónak tartok.

16. Melyik az a kevésbé ismert sorozat, ami szerinted hasonlít a Harry Potterhez vagy az Éhezők Viadalához?
Na, most melyikhez? A kettő teljesen más tál tészta.
A másik, hogy tudatosan próbálom elkerülni az olyan könyvek olvasását, amikről már tartalom alapján érzem, hogy ha nem is koppintás, de az éppen aktuális trend miatt íródott és szerencsére, eddig viszonylag kevésszer botlottam ilyesmibe, így nem jut eszembe egy sem.
Ha viszont arról lenne szó, hogy melyik kevésbé ismert sorozat érdemelné meg azt a hírnevet, akkor azt mondanám, hogy Laura Gallego García - Az ellenállás és Victoria Schwab - Az archívum.
Mindkettőt nagyon imádtam és nem értem, miért nem kaptak nagyobb figyelmet.

17. Van valami rossz szokásod, amit blogolás közben csinálsz? Ha igen, mi az?
Olyan, ami kifejezetten a blogolás közbenre korlátozódik, olyan nincs. Nagyon lelkiismeretesen gyakorlom a rossz szokásaimat mindig és mindenhol.

18. Van kedvenc szavad? Ha igen, melyik az?
Van hát, csak állandóan változik. Most éppen a kulipintyó.

19. Vámpírok vagy inkább a tündérek jönnek be jobban neked?
Tündérek, a vámpírokból már elegem van. Persze, Bonest így se rúgnám ki az ágyamból.

20. Alakváltók vagy angyalok?
Alakváltók! Imádom az angyalkákat, de az alakváltókat valamiért mindig jobban bírtam. Minél furább, annál jobb!
21. Szellemek vagy vérfarkasok?
Ez attól függ. Ha olyan szellemről van szó, mint mondjuk Jesse a Mediátor sorozatból, akkor egyértelműen szellemek. Ha viszont Hóborcra gondolok, vagy a legtöbb nagyszájú/ijesztő és esetenként agyalágyult lebegő szobanövényre, akkor már inkább a bolhás ordas.

22. Zombik vagy vámpírok?
A zombi apokalipszist mint témát nagyon szeretem, de ez az Eleven testek féle beteg zombie románc sose jött be nekem kifejezetten, szóval akkor már inkább vámpírok, kivéve ha csillog, mert akkor eladom diszkógömbnek.

23. Mit szeretsz jobban egy könyvben a szerelmi háromszöget vagy a tiltott szerelmet?
Mindkettő elég elcsépelt, de a tiltott szerelemből még mindig többet ki lehet hozni, szerintem. A szerelmi háromszögtől sikítva menekülök, ha meglátom a tartalomban akár a lehetőségét is, tuti nem olvasom el az adott könyvet.

24. És végül: mi jön be jobban, egy abszolút romantikus könyv, vagy egy eseménydúsabb könyv némi romantikus szállal?
Mindenképpen az eseménydúsabb verzió. Néha, ha olyan a hangulatom, akkor jöhet egy-egy full rózsaszín takony, de alapvetően azt szeretem, ha az író szépen felépíti a szerelmi szálat, mert egyrészt úgy sokkal jobban örülök nekik a végén, másrészt, teret ad a karakterfejlődésnek és az eseményeknek köszönhetően árnyaltabb lesz a kapcsolat a két szereplő között, ezáltal pedig hihetőbb is.


Köszi, hogy velem tartottatok, remélem, érdekes volt :)
Ha kedvetek támadt kitölteni a tag-et, ne habozzatok, vigyétek és jó szórakozást hozzá!
A tag-et köszönöm a Kis Könyves Bloggerek csoportnak:

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett! Az Archívummal kapcsolatban tökéletesen egyetértek veled. Nagyon jó az a sorozat. És Bones!!! Istenem, imádom azt a pasit! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :D Igen! És az a brit akcentus... *.*

      Törlés

Limk Related Widget